« Oaxaca/Chiapa de Corzo - 3/1/2003 | Forside | San Cristobal - 5/1/2003 »

Chiapa de Corzo/San Cristobal - 4/1/2003

Stod op kl ca 8. Gik ned i byen for at få lidt morgenmad men stedet vi havde udset var lukket. Mange af restuarenterne aabner først omkring kl 9.30. Fik dog et andet lille sted med 11 tjenere. Lidt kedelig morgenmad.

Gik ned til floden og fik koebt billetter til Canon del Sumidero, som en en kloeft man kan sejle ned af floden igennem. Dette foregaar i en speedbaad og vi sad selvfoelgelig forrest. Vi sejlede 1 times tid op af floden og fik set masser af fugle (pelikaner, hejre) og 2 krokodiller.

Kloeften var op mod 1 km hoej på det hoejste sted. Floden og de omkring liggen grotter var flydt med legender. Generelt var floden omkring 100 m dyb. Man sluttede sejladsen op af floden ved en daemning. Daemningen var bygget i 1971 og 3 største i mellemamerika og tog 7 aar at bygge. Detnaest sejlede man tilbage.

Tilbage i byen kunne man virkeligt maerke heden. Hold da op. Vi daffede lidt rundt og fik koebt en hamburger som vi tog med tilbage til hotellet hvor vi spiste den. De er gode til fed mad og man ser altså også en hel del fede mexicanere.

Endnu en dukkert i poolen og så bare læse lidt i vores boeger og slappe 100% af! Ferie er fedt!

Omkring kl 14.30 tog vi så en taxi San Cristobal de Las Casas og fik checket ind på vores hotel. Vi bor i den billige sektion mens Jan og Bodil bor i den dyre som ligger ovre på den anden side af gaden. Med tv, varmt vand og eget bad. Men vi klare os.

På hotellet moedte vi igen Jan og Elsebeth som vi også havde moedt i Oaxaca. Gik lidt rundt i byen og moedtes så senere med Jan og Elsebeth som vi så spiste aftensmad med. Vi vik et par af restuarentens specialiteter og de smagte vidunderligt. Lidt efter vi havde sat os gik orkesteret igang med at spille og de spiller altså hoejt hernede.

Efterfoelgende fik vi en cafe og en lille is på et lille cafe agtigt sted, som der ioevrigt er masser af her i byen.